سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بانک مقالات

جشنی با ماهی های سرخ

تا جشن باستانی نوروز فاصله زیادی داریم اما شاید فرصت مناسبی باشد برای یادآوری نکاتی در مورد نگهداری درست از ماهی های سرخ کوچولویی که میهمان سفره های هفت سین ما هستند . همانطور که در فلسفه اردیسم (Orodism) می خوانیم جشن ها انگیزه رشد و پویایی هستند همین جشن ها انگیزه و امید به همراه دارند و ما را تازه می کنند شادیمان را با بقای میهمانان سرخ زیبای خانه هایمان کامل می کنیم و اما چه کنیم که زندگی ماهی های کوچک پایدارتر باشد، تا بتوانیم بعد از تعطیلات نوروز، ماهی یا ماهی های خود را در دریاچه  پارک ها رها کنیم. پس بهتر است به این نکات توجه کنیم:

http://static.diary.ru/userdir/4/0/1/3/401328/15774326.jpg

 

1- ماهی ها را در جلوی نور آفتاب نگذاریم.
2- آب ماهی ها را هر روز عوض کنیم.
3- به ماهی ها غذا بدهید، یک قطعه کوچک از تخم مرغ آب پز (به اندازه یک نخود) غذای خوبی برای ماهی ها است و یا کمی نان به اندازه یک نخود بدهید.
4- نمک ضد میکروب آب است. مانند آب شور اقیانوس ها، در ظرف آب ماهی ها به اندازه یک عدس نمک بریزید تا ماهی ها بیمار نشوند. اگر زیاد نمک بریزد، ماهی ها می میرند.
5- ظرف یا تنگ شیشه ای ماهی، بزرگ باشد. ظرف های کوچک شیشه ای فقط برای یک ماهی کوچک است.
6- در ظرف ماهی، صدف(گوش ماهی) بگذارید تا عمر ماهی ها زیاد شود و تنگ آب هم زیباتر شود. اگر پیدا نشد، از چند قطعه سنگ کوچک استفاده کنید. (گچ، آهک، سیمان و... باعث مرگ ماهی ها می شوند)
7- چند برگ کوچک سبزی تازه یا کاهو در آب بیندازید تا ماهی ها از موجودات ریز آنها تغذیه کنند و سالم بمانند.
8- ماهی ها را در جلوی صفحه تلویزیون نگذارید، بیمار می شوند و همین طور در جلوی نور قوی چراغ ها و لامپ ها نگذارید که ضعیف و بیمار می شوند.
9- ماهی ها را با دست نگیرید، بخصوص بچه ها که آنها را سفت با دست های خود می گیرند و بدن ماهی را له می کنند و ستون فقرات و باله ماهی ها را می شکنند. ماهی ها را با آبکش یا کاسه کوچک بگیرید.
10- آب ماهی نباید زیاد گرم و راکد باشد.
11- ماهی ها مانند تمام موجودات زنده روی کره زمین احتیاج به اکسیژن دارند، اگر آب ظرف ماهی راکد و ثابت و بدون حرکت باشد ماهی ها می آیند روی آب و اکسیژن طلب می کنند و حباب تولید می کنند، لذا باید آب را به حرکت درآورید و متلاطم کنید تا حباب تولید گردد.
بوسیله قاشق یا یک چوب، آب را تکان دهید تا ماهی ها شاداب گردند. مانند موج دریا که اکسیژن تولید می کند.
12- بعد از تعطیلات عید نوروز، ماهی ها را در   آب رودخانه ها یا دریاچه پارک ها آزاد کنیم تا به زندگی خود شادمانه ادامه دهند.